lauantai 3. maaliskuuta 2012

niin täydellistä, että pelottaa

THE CAPITAL BEAT - GOOD LOVE
" we’re gonna be rocking 'til the morning light "

Tänä aamuna puhelimeni kajautti ilmoille tutun, hermojaraastavan herätyshälytyksen näyttönumeroiden siirryttyä kuninkaallisesti lukemiin 4:30. Aamukahvia juodessani ja päivän ensimmäistä kuistilla poltellessani tuleva päivä oli vasta vihertävä kajastus taivaanrannassa. Tähdet loistivat kirkkaina ja ilma oli raikas, melkein yhtä raikas kuin sydämeni ja mieleni. Tunsin vapautta ja suurta onnea - tällaisena aamuna on hyvä lähteä. Jätän kaiken vähäksi aikaa, olen vapaa. Samin tullessa hakemaan mua vähää vaille kuusi, olin yhtä hymyä (vaikkakin silmät ristissä väsymyksestä). Kurvattiin ennen junan lähtöä Erottajan Shellille hakemaan toiset aamukahvit, ja hitto vie että maistui hyvältä!


PUPPA J - MATKALAULU (PMMP COVER)
" avaan ikkunan, hengitän sisään maisemaa "

Rovaniemeltä lähtiessä matkasin auringonnoususta poispäin ja vasta Tervolassa kajastava valo uskaltautui hivuttautumaan vaivihkaa kohti junan vasenta puolta. Kemin jälkeen säteet viimein tavoittivat onnesta ummistuneet silmäluomeni suoraan edestä. Olin matkalla kohti aurinkoa, paikkaan, jota pystyn sanomaan kodikseni.


NOPSAJALKA - MATKAMIES
" varmasti vr:n aikataulut luotettavia ku narkkari "

Pienistä kriiseistä huolimatta (kiitti hirveesti VR...) ehdin kuin ehdinkin vaihtaa junaa Oulussa. Tässä vaiheessa aamupäivää valo oli kirkas kuin tunnelinpääty, lumi pöllysi kiskojen molemmin puolin, pelto toisensa jälkeen satunnaisilla elikoilla höystettynä vilahteli ohi ja pelkäsin naamani vahingoittuvan pysyvästi leveän virneeni takia.


PARIISIN KEVÄT - TÄMÄN KYLÄN POIKII
" loistan valoa ja rakkautta vastaantulijoille "

Usean tunnin matkan jälkeen saavuttuani vihdoin Suonenjoelle, pääni käsittämättömän euforiatilan viimeisteli KEVÄT. Laituri oli puoliksi sula, aurinko lämmitti ja koira ummisti silmänsä kääntäen kuononsa kohti lempeää kevättuulta. Fiilistelin asemarakennuksen portailla vielä puolisen tuntia kyytiä Daran kasvattajalta odotellen. Kun kiskot viimein vaihtuivat asfalttiin, tunsin itseni jouluaattoa odottavaksi viisivuotiaaksi. Pian olisin jälleen siellä. Keltainen talo, pellot, jään peittämä järvi. Kodikkaan lämpimät ja valoisat huoneet, illat jolloin sängyssä nukkuu lisäksesi vähintään kolme koiraa.



Mutta ennen kaikkea olen onnellinen siitä, että saan herätä uuteen aamuun. Täällä.

12 kommenttia:

  1. Voi mikä söpöliini Erottajan asemalla!
    Elä hyvin nyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. minä vai sami? :---DD haha no ei, kiitos tosi tosi paljon ihana <3
      ja mä elän! pitkästä aikaa!

      Poista
  2. Tuli tosta VR:stä mieleen, että sehän on vaan hienoo, kun on vähän jännitystä elämässä! Mut pidä mielettömän antoisa viikko karvakasojen keskellä, keep goin'. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, varsinkin kun viel kemis on kauhee paniikki siitä et juna lähtee ilman mua... :---DD syvä huokaus! mut jees mä annan rullata <3

      Poista
  3. uuuuuuuuu asun kemissä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun pitäis käydä kemissä taas pitkäst aikaa! se on ihan kiva paikka!

      Poista
  4. säkö olet nyt suonenjoella ? voi vitsi, satuit sitten mun kotikaupunkiin :--) oon sun blogia jo jonkun aikaa seurannut ja aatellu että oot kyllä ihan hurjan mielenkiintonen persoona (mitä nyt voi tällä tavoin ruudun toiselta puolelta irti saada) ja hurjan kaunis, hauskaa kevättä ! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. itseasias oon lähempänä vesantoo, tiitilänkyläs! suonenjoki on kyl tosi kiva paikka, varsinki kesäl! :-) ja kiitos ihan hirveästi kauniista sanoista, hymyilyttää!

      Poista
  5. ihana postaus! tykkään tosi paljon lukee sun tekstiä ku oot niin taitava kirjottaan :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei kiitti ihan kauheesti! <3 tuli hyvä mieli tästä! :-)

      Poista
  6. I love your blog, you so cute.
    I wish you lot of good things ^^

    http://lesherazadeblog.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aw thank you so much dear! you are cute

      Poista

SUOMEKSI | IN ENGLISH | PÅ SVENSKA | ПО-РУССКИ