lauantai 14. heinäkuuta 2012

vastaukset kysymyspostaukseen

No niin, vihdoin saan aikaiseksi postata vastaukset taannoisen kysymyspostauksen sisältöön. :--) Oon tosi pahoillani, että tässä on kestänyt näin kauan, toivottavasti luette mielenkiinnolla! Olisin halunnu ottaa tähän jotain täytekuvia mutten oo oikein ehtinyt (ja pystynyt), enkä myöskään kehtaa pitkittää tän julkaisemista pidempään... Toivottavasti menee ihan näinkin. :--)

TYYLI JA PUKEUTUMINEN

millainen tyyli sulla oli ylä-asteella?
Olin japaniernu pahimmasta päästä.

Mistä saat inspiraatiota ?
Tumblreista, muista blogeista, muotilehdistä ja lookbookista sillon tällön. Tää on suosikki!

Kauanko sulla menee aamuisin laittautuessa?
Riippuu aamusta. Jos en käy sillon suihkussa niin abt 20-30 min, joskus pidempään jos oon laiska tai teen samalla jotain muuta.

kuinka paljon käytät vaatteisiin rahaa kuukaudessa?
Riippuu kuukaudesta. Kesäkuussa mulla meni useampi satanen, mut yleensä joku 0e-100e. Ihan miten lompakon tilanne sallii.

entä kosmetiikkaan?
Noin about 30 e kuussa on aika perus. Sitku kaikki perustavarat loppuu ni saattaa liippaa läheltä satasta.

mitä et pukisi päällesi mistään hinnasta?
Liian lyhyitä hameita tai mekkoja (sellaisia mistä perspuoliskot oikeesti meinaa vilkkua kaikelle kansalle), UGGeja, teräväkärkisiä korkkareita. Myöskään joku perus Ginan toppi + shortsit/legginssit + tennarit ei oo oikeen mun juttu asukokonaisuuksissa.

mikä on sun luottovaate?
Sukkahousut, flanut ja Inarilta konsultoidut Weekdayn korkkarit. Boring.

kultaiset vai hopeiset korut?
Hopeiset on enemmän mun juttu.

Ketkä on sun ns. tyyli-ikoneita tai keiden tyyliä ihailet?
Apua öö tää on vaikee. Mulla ei oo niinkään suunnitelijoita/julkkiksia/malleja joiden tyylejä ihailen (paitsi ehkä Charlotte Free, se on cool), mutta bloggaajista tosi hyviä pukeutujia ja siistejä tyyppejä on Annaliina, Rosetta, Ressu ja Sini, Wends, 9 GIRLS, Liisa, Jerina, Dominique, Olivia ja Daniel. Oho, niitähän tuliki muutama.

kuin kauan oot ollu kiinnostunu tälläsestä tyylistä, mikä sulla on?
Öööö varmaa lukion ekalta lähtien, pari vuotta.

mikä on ollu sun noloin "tyylikausi" ?
Ehdottomasti mun ernukausi seiska-kasilla. Vieläki itkettää.

miksi pukeudut niin synkkiin vaatteisiin?
Koska pimeys on kaunista. Haha en tiedä, värit ei oo kauheesti mun juttu (vaikka niitäki on alkanu nyt näkyy enemmän mun päällä jostain syystä). Tykkään kans enemmän materiaaleilla pelaamisesta ku värikkäistä kokonaisuuksista.

mitä huulipunia käytät?
Apua. Mul on täl hetkel 5 huulipunaa käytössä (Rovaniemellä pyörii lisää laatikoissa). Kirkkaanpunanen Rimmel Alarm (170), pinkki Nivea Lingerie Pink (87), haaleamman punanen Max Factor Soft Hazel (604), violetti Max Factor So Berry (765) ja musta Make Up Store Dawn.

ps. tee postaus sun tyylikausista ja sit sun lapsuuden kuvista tai jotain sellasta mistä nähdään millaen oot ollu nuorempana?! :)
Mun on pitäny pitkään tehä postaus siitä meidän Liettuan kesäasunnosta! Mulla on kaikkia ihania kuvia meidän savupiipun päällä asuneista kattohaikaroista, omenapuuhun rakennetuista keinuista, meidän vanhasta Muska -koirasta ja vaikka mitä. Sitku pääsen takas pohjoseen ni otan asiaks skannata vähän kuvia. Tyylikausia en uskalla esitellä, lähtee kaikki lukijat vielä (oon oikeasti ollu ihan kauhea). :--DD

IHMISSUHTEET JA IHMISET JA NIIDEN KANSSA OLEMINEN

Kuka oli sun paras kaveri ala-asteella?
Ei mulla varsinaisesti ollut parasta kaveria, olin kiusattu ja eristetty melkeinpä koko ala-asteen. Ykkösluokalla oli kyllä yks Emilia ja sit nelosluokkaan asti (?) Laura, mutta kumpikin muuttivat pois. :<

Seurusteletko?
En täl hetkel.

Minkälaisia ihmisiä et voi sietää?
Itserakkaita huomiohuoria, ihmisiä jotka puhuu paskaa selän takana, omaa etuaan ajavia tyyppejä. Sellaisia ihmisiä, joiden tiedän satuttaneen mun läheisiä ja sellasia, jotka puukottaa selkään heti kun tulee mahdollisuus. Ihmisiä, jotka jättää sut taakseen ja varjoonsa saatuaan mieluisampaa seuraa jne.

oletko seurustellut?
Olen.

onko sulla paljon kavereita?
On! Ihanaa myöntää nykysin et niit todellakin on paljon, aina ei oo ollut niin. Lisäks huippuu on se, että niitä löytyy paljon myös muilta paikkakunnilta. :--)

tunnetko itsesi joskus ulkopuoliseksi tai erinlaiseksi kuin muut ikäisesi?
No en kyl varsinaisesti, kaveriporukassa on nii omaperäisistä taiteilijasieluista koostuvaa porukkaa, et pikemminki tunnen itseni usein liianki leimiksi. :--D

ketä kaipaat juuri nyt?
Kavereita Rovaniemeltä ja Helsingistä. Plus yhtä tiettyä Rovaniemeltä, mutta en myönnä sitä itelleni.

tykkäätkö tytöistä?
No mun viimeisin seurustelusuhde oli muijan kans, joten tästä voinee vetää johtopäätöksiä haha. :--) Tytöt on kivoja.

PERHE & MÄ & MUN TAUSTAT

puhuksä venäjää?
Jep, en todellakaan yhtä hyvin ku natiivi, mut puhun ja pystyn keskusteleen (mul on kyl luonnollisestiki ihan jäätävän hirvee aksentti). Mun äiti on syntynyt Pietarissa.

Ketä kaikkia sun perheeseen kuuluu?
Hah, vähän vaikee kysymys. Vielä keväällä vannoin ettei mul oo enää perhettä kun lähdin himast mun ja äidin vaikeiden välien vuoksi. Mut joo, Rovaniemen perheeseen kuuluu äiti, mun koira Dara ja sit mun mummi, jonka omaishoitaja mun äiti on. Helsingin perhees on faija, äitipuoli ja mun pikkuvelipuoli.

Ootko sä kuinmonesosa venäläinen vai et ollenkaan?
Puoliks. :>

kuvaile luonnettas 5 sanalla?
Huolehtivainen, haaveileva, päättäväinen, semisti pessimistinen ja melankolinen sekä ääliömäisen toiveikas.

kotikaupunkis?
Rollo, huoh.

MIELTYMYKSET JA MUUT KIVAT JUTUT

millasta musiikkia kuuntelet?
Tosi sekalaisesti kaikkea, yhtenä päivänä saatan kuunnella Pink Floydia, Ramonesia tms vähän vanhempaa materiaalia, seuraavana indietä ja ug:mpää kamaa, kolmantena suomireggaeta ja -räppiä. Fiiliksen mukaan ja tosi vaihtelevasti!

luetko kirjoja?
Ennen luin ihan hirveen paljon, nykysin en oikeen löydä aikaa. :-(

Lempivuodenaika?
Loppukevät ja kesä!

ketä ihailet?
Mun serkkua. Se on just sitä mitä mäki haluaisin olla.

mihin olet koukussa?
Kofeiini, nikotiini, elämä, sosiaalinen seura, musiikki.

millä nettisivuilla käyt eniten?
Blogger, Facebook, Lookbook, Weheartit, Fashiolista ja muutamalla colliesivulla.

minkä kirjan olet viimeksi lukenut?
Rosa Liksomin Hytti nro 6, muistaakseni. Jäi kyllä kesken ajanpuutteen vuoksi, höh.

lempijäätelö?
Mangomeloni ja piparminttu.

MATKUSTAMINEN YMS. VIIHDYTTÄVÄ ROVANIEMELTÄ POISTUMINEN

Missä maissa oot käynny?
Tossa sivupalkissa on muutamii kaupunkeja, mut vois tiivistää: Ruotsi, Liettua (x 10, omistettiin joskus kesäasunto maaseudult siel ku olin pieni), Saksa, Espanja, Venäjä (x 4), Bulgaria, Tsekki, Britannia, Kreikka, Italia (x 2), Kypros ja Mauritius. :--)

Mikä Helsingissä viehättää eniten?
Tästä voi lukee.

Jos menee Helsingiin mihin on ihan pakko mennä?
No tota, lähtökohtasesti neuvosin meneen pois keskustasta. :--D Pikkukaupat ja parhaat kirpparit löytyy vähän kauempaa. En oikeen osaa sanoo ehdottomii paikkoi missä kannattais käydä, mulla on vaan niitä omia spesiaalimestoja joihin liittyy tärkeitä muistoja jne. Töölönlahden kalliot on tosi kiva paikka ja hienot maisemat, sitä voisin suositella. Niin ja jos ikää löytyy niin baari nimeltä Roska kannattaa kokea.

Miksi Helsinki?
Helsinki on paikka, jossa tunnen eläväni. Se on ollu mulle 12-vuotiaast lähtien pakopaikka, mesta jossa pystyin näkemään faijaa ja kulkemaan ilman et joku tunnistaa mut kadulla joka ikinen päivä. Tunsin alusta alkaen olevani siellä turvassa. Myöhemmin Helsingistä on muotoutunut erityinen paikka kokemusten ja ihmisten takia, rakastan kyseisen kaupungin pieniä yksityiskohtiakin ihan valtavasti. Mun elämäni kauneimmat muistot on juuri Helsingistä. Mä uskon, että periaatteessa mulla vois olla vahvoja tunnesidoksia vaikka Tampereelle, Jyväskylään tai jonnekin muualle, jos vaan vuodet ja sukulaissuhteet olis vieny mut jonnekin toiselle puolen Suomea. Anyway, Helsingissä viehättää myös sen suuruus (vaikka kyllä se on alkanut tuntua jo vähän pieneltä, haha). Oon aina rakastanut isoja kaupunkeja, ihmisvilinää, turvallisuudentunnetta minkä niiden kaduilla saan, valoja jne. Helsinki on osa mun sydäntä ja paikka, joka tuntuu kodilta enemmän kuin mikään muu mesta tähän mennessä. Tää on jotenki niin absurdi kysymys mulle, et on hirveen hankala vastata kattavasti! :--D Ylemmän kysymyksen linkistä painamalla selviää myös lisää syitä.

BLOGGAAMINEN JA SIIHEN LIITTYVÄ

Jos sulla ei olisi blogia kuinka paljon erillainen sun elämäsi olisi?
Uskaltaisin sanoo et jopa tosi erilaista! Monia hienoja ihmisiä olis jääny tapaamatta ja tilanteita kokematta. Valokuvaisin myös paljon vähemmän ja uskoisin olevani myös tyylillisesti tosi paljon tylsempi.

Kuinka yleensä muokkaat kuvias?
Gimpillä, värisävyi, kontrastia, terävyyttä.

Miten oot niin tunnettu lookbookissa?
Oonks mä tunnettu siellä. D: En omasta mielestä kyllä oo, joten en oikeen osaa sanoa.

mikä sai sut alottamaan blogin?
En tiiä! Aattelin et tää vois olla kiva juttu ja tapa tutustuu uusiin ihmisiin. Lisäks omasta tyylistä kiinnosti saada mielipiteitä ja kehitysehdotuksia.

mikä kamera sulla on käytössä? :)
Nikon D60, wanha rutjake. :--)

Muokkaakko sun silmiä sun kuviin?
En yleensä. Tosi satunnaisesti saatan lisätä värikylläisyyttä, mut aika harvoin.

HAMPPUKASA ALIAS HIUKSET

Sun hiuksista, kuinka monen eri väriset ne on ollu?
Apua... Mulla on ollu blondit + pinkit dipdyet, alta mustat blondit, pari erisävystä ruskeeta, pari kertaa punaset, oranssit, pinkit tosi lyhyen aikaa, platinablondit, siniset ja nyt on nää violetit.

värjäätkö kotona vai parturi/kampaajal?
Shokkivärit yleensä kotona. Ainoon kerran millon oon käyny laittamassa erikoisempaa väriä kampaajalla oli tänä kesänä, lisää voi lukee tästä postauksesta. Blondauksen tein kampaajalla ja punasia hiuksia kävin aika usein kans laittamassa ammattilaisella, ainaki alkuun. Mut pääsääntösesti kotona.

millon värjäsit ekan kerran?
Tais olla seiskalla.

kuinka pitkät/lyhyet ne on ollu ?
Mulla oli vielä ylä-asteen alus vyötärölle asti ulottuva ihanan pitkä blondi tukka, jonka sit idoottina leikkasin. :( Oon surru sitä ihan sairaan pitkään. Nykynen tukka on kait lyhyin joka mulla on koskaa ollu, ihan siitä syystä että latvat on ollu niin kuolleet et ne vaan tippuu pois. Onneksi edellisellä kampaajakerralla tosta otettiin vähän pituutta, et ne ei oo enää niin järkyttävässä kunnossa ku aiemmin.

onks sulla joku tietty rutiini sun hiuksiin, esim. hiusnaamio kerran viikossa tai vastaavaa? youknow ;)
Ei... Olis varmaa syytä olla tällä hiusten kunnolla. :--D Kyllä mä käytän jotain tosi supervahvaa hoitoainetta noin joka toisella kerran ku pesen tän, mut muit traditioit ei kyllä ole.

mikä on ollut sun oma suosikki kaikista hiusväreistäsi?
Blondi, punanen ja sininen on olleet aivan ihania. Ehkä kuitenki se sininen, varsinki ku tiiän että tuskin koskaan tuun saamaan sitä takas, nyyh.

Minkä värisiä hiuksia et ikinä värjäis ittelles?
Jotain perus massablondin tai -bruneten värisiä. :--D Mustat vois olla kivat, mut ne on sit nii hankala saada pois ku haluu vaihtaa väriä, et se on varmaan semmonen ehdoton ei myös.

minkä väriset sun hiukset on oikeesti?
Maantienharmaat, tavis suomalaiset siis.

DARA THE KOIRA JA MUUT KARVAKAVERIT

missä dara on sillä aikaa kun itse olet reissussa?
Kasvattajansa luona. :--)

pidätkö kissoista?
Oon niille allerginen. :-( Mut pidän, tosi paljon!

onko dara vaan kotikoira vai harrastatko sen kanssa jotain?
Sillon ku oltii kumpiki nuorempia ja mulla oli aikaa sekä vähänki enemmän itseluottamusta, harrastettiin agii ja tokoo ihan kisoihin asti. Hakuaki ollaan kokeiltu parin treenikerran verran. Näyttelyissä käytiin kans aktiivisesti joskus, täällä on noita kisatuloksia, koiraihmiset ainakin ymmärtää jotain tulostaulukoista. :--)

MUITA MÄÄRITTELEMÄTTÖMIÄ

mitä ilman et vois elää?
Ystäviä, Helsinkiä, matkustamista, kahvia, tupakkaa, musiikkia, kesää, merta, aurinkoisia päiviä. Valinnanmahdollisuutta ja vapautta.

kuinka pitkä olet?
176 cm

onko sulla jotain outoja tapoja?
Mun on pakko polttaa aamun eka ja illan vika rööki nykyisin yksin. Harvoin jos on hyvä fiilis ni sitten saatan kaivata seuraa. Lisäks mun on saatava aamulla aina kahvia, muuten oon kauheen pahantuulinen. Mul on myös pakonomainen tarve varmistella koko ajan onhan mun kaikki tavarat mukana ja enhän oo unohtanu mitään minnekään. Mulla on kyllä muitaki outoja tapoja, mutta ei tuu nyt mieleen... No ehkä yks on et pystyn syömään yleensä vasta kahdentoista jälkeen päivällä, tuun muuten ihan sairaan huonovointiseks. :--D

oletko hyvä valehtelemaan?
Oon, jos tulee tarve. Tosi harvoin mä kyllä valehtelen.

millainen olet vihaisena?
Riippuu kelle oon. Joskus huudan päin naamaa ja saatan olla tosi ilkeä, sanoen hyvinki rumasti vaikken oikeesti ees tarkottais. Sit joskus vaan mökötän pahantuulisen näkösenä jossain nurkassa.

kumpi oli ensin, muna vai kana?
Muna. Evoluutioteorian mukaan esim. munivia matelijoita oli ennen lintuja, joten muna oli ensin, haha.

Minkälainen kuvittelisit olevas 30 vuoden päästä?
Olisin 48. Apua, en osaa ajatella noin pitkälle tai ylipäätään itseäni noin vanhana. Jos en oo kyllästynyt elämään ja kupsahtanut missään vaiheessa, niin kait mä asuisin jossain kerrostaloasunnos isossa kaupungissa ja painaisin armottomasti duunia. Tai sit mulla olis se uhkailemani kennel jossain Suomen maaseudulla.

Mitä kuuluu?:D
Ei kai tässä, kello on kaks aamuyöstä, koira tuhisee vieressä ja varsin chilli olo. Kuuntelen Radio Helsinkiä ja mietin, onko oikein tuntea odotusta paluusta Rovaniemelle vaikka vihaan koko kaupunkia ihan helvetisti.

viettäisitkö mielummin vitun hauskaa mutta masentunutta vai tylsää vaikkakin onnellista elämää?
Vitun hauskaa ja masentunutta! Sairaan siisti taiteilijacombo.

millä on eniten merkitystä a)sanoilla b)teoilla c)syillä d)seurauksilla?
Riippuu tilanteesta, tää on kiva kysymys. Mut ehkä syillä, koska sanat ja teot tehdään aina jostain syystä ja niitä seurauksia mietitään muutenkin aina vähän liikaa jo etukäteen.

oletko joskus harrastanut jotain?
Balettia, pianonsoittoo musiikkiopistossa (soitan itekseni kyl vieläki), kuviskoulussa oon edelleen (lopputyö pitäs tehä tänä vuonna) ja sit koirii harrastan muka puoliaktiivisesti vieläkin.

mikä oli sun keskiarvo kun pääsit pois peruskoulusta?
9.2, lukuaineet 9.5 . Jaksaisinpa vieläki opiskella tolleen.

kerro joku vitsi
En osaa, sori.

oletko hyvä kokkaamaan?
No tykkään ainaki laittaa ruokaa ja eipä kukaan oo koskaan sanonu etteikö se hyvää ois. :--D Oon mä kai ihan hyvä!

pitäisikö kannabis laillistaa?
Ei mulla sitä vastaan mitään ois, mut vois olla hyvä kehitellä joku järjestelmä joka tekis liiallisen käytön mahdottomaks.

tykkäätkö liikunnasta? lempi liikuntalaji?
En periaatteessa. :--D Tykkään lenkkeillä koiran kanssa ja uida, mut siihen se sit jääki.

millainen olet humalassa?
Seurallinen, tanssiva, tykkään laulaa porukalla ja sinkoilla ympäriinsä. :--D En yleensä riko mitään tai nolaa itteeni, paitsi jos oon hellyydenkipee ihmissuhdesotkuääliö.

-----------------------------

Mikäli jäi jotain epäselvää, heräsi uusia kysymyksiä tai et saanut haluamanlaisiasi vastauksia, muistakaa FORMSPRING, kiitti ja kuitti!

13 kommenttia:

  1. Kiva kun tää postaus nyt vihdoin tuli! Mukava yllätys (: Mutta tuo kysymyksen "tykkäätkö tytöistä" vastaus oli hiukan epämääräinen, koska siitä ei voi päätellä kokonaan, oletko bi vai lesbo, ei sillä että sillä väliä sinänsä olisi :D Tykkään sun blogista tosi kovaa ja tyylisi on ihana! (: Hyvää loppukesää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva et kelpaa! :--) oon bisse, kumpiki käy haha. kiitos kehuista ja hyvät loppukesät kans sinne. :--)

      Poista
  2. Ahaa, olet siis puoliksi venäläinen :) Oon katsonut että näytät hieman aasialaiselta (sori nyt jos sulla on trauma siitä ernukaudesta ;)). Ota kohteliaisuutena.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. otan kohteliaisuutena, aasialaiset on aivan mielettömän kauniita! :--) kiitos.

      Poista
    2. On, ja niin oot sinäkin. Ja ernuilu on jeez :D Musta tuli kans ainakin semi-ernu kun asuin Japanissa ;)

      Poista
    3. kiitos paljon :--)
      japani on kyllä yks sellanen matkakohde, jossa haluaisin käydä edelleen, vaikkakin eri syistä kuin muutama vuosi takaperin, haha :--)

      Poista
  3. Japaniernu, aww! <3 Olitko japanilaisen musiikin perään? Mitkä oli sun suosikkeja? :3 Ja voi ihana miten paljon kaikkea kivaa uutta seurattavaa Tumblriin ja blogeihin.

    ...apua, oot mua pidempi. o____o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. olin totta kai :--DD diggasin diruja ja gazettea, herranjumala mitä kaapista tulemista... :--D kiva jos tykkäät!

      joo ja kelaa sit ku viel heitän jalkaan jotku 14 cm tolppakorot :--DD oon tottunu oleen monia mun jätkäpuolisia kavereitaki pidempi, haha :--D

      Poista
    2. ...täytyy muistaa pukeutua plattareihin, jos joskus törmäillään. :') Edes vähän tasotusta!

      Jee, minäki kuuntelin kovasti Dirua joskus, ja Malice Mizeria!

      Poista
    3. haha, mäkin voisin suosia vaikka creepersejä tai muita ei-korkkareita :--D

      Poista
  4. Voisitko milläää laittaa kuvaa missä oot kokonaa ilman meikkii mua kiinnostais nähä ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mul on ihan sikahuono iho, pitää kattoo uskaltaisinko. naaman kondis ilman meikkii on yks niist asioist joita eniten inhoon ulkonäössäni, mut ehkä joskus!

      Poista
  5. Eikä!! muistan kyllä meidän silmälasijengin, koska oltii nii cooleja, ku meillä vaa oli silmälasit:-)ala-aste rules, paitsi kökkömie muutettii pois:-(

    VastaaPoista

SUOMEKSI | IN ENGLISH | PÅ SVENSKA | ПО-РУССКИ